Steigerbouw

Sinds mensenheugenis wordt er gewerkt op hoogte. Voor het veilig en doelmatig werken op hoogte wordt daartoe gebruik gemaakt van steigerconstructies. Deze kunnen allerlei vormen hebben, van eenvoudig tot gecompliceerd. Of het nu gaat om eenvoudige dan wel om zeer gecompliceerde constructies, ze dienen uitgevoerd te worden door vakkundige steigerbouwers, die dankzij hun vakmanschap op veilige wijze deze constructies zowel kunnen monteren als demonteren. Als steigers op deze manier worden opgebouwd en gebruikt, bieden ze een veilige werkplek.

Onze steigerbouwers zijn in staat om solide constructies te bouwen. Naast hun vakopleiding is de aandacht voor veilig en gezond werken ook van groot belang. Naast alle wettelijke bepalingen waaraan men te alle tijden moet voldoen zijn er ook nog diverse bedrijfsregels. Deze zijn verankerd in ISO en VCA.

Wij beschikken over een grote hoeveelheid steigermateriaal die we met een eigen vrachtauto naar de bouwlocatie brengen. Naast steigermateriaal kunnen we de steiger ook voorzien van steigernetten en afdekkappen zodat doorwerken onder ongunstige weersomstandigheden gewaarborgd is. Voor de bevoorrading van de steigers kunt u gebruik maken van onze bouwliften.

Wij als steigerbouw bedrijf zijn bekend met alle voorkomende typen steigers. Systemen als Cuplock, Tube-Lock, Blitz, Allround, Kwikform en Buis KK hebben voor ons geen geheimen. Ieder systeem heeft een andere werkwijze, maar door ervaring in alle voorkomende steigerconstructies, ook podia en industriesteigers, garanderen wij een veilig werkplek. Naast kale steigers en podia, verzorgen wij ook doordachte kapconstructies. Waardoor het werken bij slecht weer een stuk aangenamer wordt.

Het aanbrengen van veiligheidsnetten en/of krimpfolie (ook tegen de felle zomerzon) behoort ook tot de mogelijkheden.

Schuler Afbouwgroep

Fax: